Авто року в Україні 2022: краща десятка

Цього тижня журі із близько двох десятків експертів-журналістів випробували 10 моделей-фіналістів на звання "Автомобіль року в Україні 2022". У фінал вони пройшли після голосування автолюбителів всієї країни.

Порівняльні тест-драйви "десятки" відбулися на спеціально прокладених маршрутах Вишгородського району Київської області.

Постійний оглядач авто Володимир Мукан ділиться враженнями про новинки і пропонує ознайомитися із 10 машинами, серед яких оберуть Автомобіль року в Україні у категорій "легковик" і "кросовер".

Citroen C4 New
Новинку почали продавати в Україні менше двох місяців тому – у грудні. Авто має кузов крос-хетчбек. Спереду решітка радіатора переходить у денні ходові вогні, головні фари вбудовані у бампер. Задні ліхтарі також оформлені у два яруси.

Цікавим рішенням салону машини є підставка для планшета для переднього пасажира. Кріплення-рамка встановлюється над бардачком. При цьому в комплекті з рамкою йде плівка, яка убезпечує зображення на екрані планшету від погляду водія – аби не відволікати.

Тестове авто оснащене 4-циліндровим 1,5-літоровим турбодизелем на 130 к.с. і 7-ступеневою автоматичною коробкою передач. Виробник декларує витрату палива - 4,1 л у місті, 3,6 л – на трасі. Вартість автомобіля – 582,5 тис. грн

Машина оснащена РНС-амортизаторами, тому їде дуже м'яко поганою дорогою. Керування не гостре, модель не спрямована на активну їзду.

Із переваг – комфортна підвіска. Із недоліків – високі пороги салону.

Nissan Leaf
Цього літа в Україні офіційно почали продавати японський електромобіль Nissan Leaf другого покоління. Модель пропонують у єдиній комплектації N-Connecta із 40-кіловатним акумулятором і 150-сильним двигуном. Коштує легковик у такій версії - від 948,7 тис грн.

Nissan Leaf другої генерації побудований за тією ж схемою, що і перший, - під капотом розміщений електродвигун, у підлозі вмонтовані акумуляторні блоки. Привід машини - передній. Роль коробки передач виконує редуктор. Запас ходу в новинки - 270 км у змішаному циклі їзди і 389 км у місті.

Із переваг електромобіля – багата комплектація і великий запас ходу. З недоліків – відсутні імпульсні кнопки скло підйомників на всіх дверях, крім водійської.

Hyundai Tucson Hybrid
Четверта генерація корейського кросовера Hyundai Tucson з'явилася в Україні у березні торік. З гібридною силовою установкою цю модель почали продавати із серпня.

Кросовер має принципово інший підхід до дизайну кузова – із різкими лініями та ребрами жорсткості. При конструюванні салону торпеду зробили мінімально глибокою, аби було більше місця для пасажирів.

Силовий агрегат машини складається із бензинового 1,6-літрового двигуна, електродвигуна й акумулятора, що заряджається від ДВЗ і дає електрику для електромотора.

Під час руху електричний двигун працює тоді, коли потрібно найбільше зусиль для приведення в рух машини – при рушанні з місця, розгоні до 30 км/год. Таким чином у ці моменти не працює бензиновий мотор і заощаджується пальне. Всередньому машина споживає 4,8 літрів бензину у місті й 6 літрів на трасі. Вартість моделі – від 1,038 тис. грн. У максимальних комплектаціях автомобілем можна керувати із брелока – виїжджати і заїжджати на парковку.

З переваг автомобіля – місткий салон і невелика витрата палива. Із мінусів – за вартістю автомобіль коштує, як на клас вищий і більший Hyundai.

Volkswagen Golf GTІ
Восьму генерацію моделі німецького автовиробника почали продавати в Україні весною торік. Дизайн кузова лишився стриманим і впізнаваним.

У стартовій версії за 920,4 тис. грн автомобіль оснащений 1,4-літровим атмосферним бензиновим двигуном на 150 к.с. і 8-ступеневою автоматичною коробкою передач. Ця найдешевша комплектація моделі відтепер має світлодіодні фари, підігрів керма і крісел, цифрову панель приладів, кнопку запуску двигуна. Однак колісні диски лишили штампованими металевими.

У тестах для журі брала участь версія GTІ. Вона більш ніж на 100 тис. дорожча за базову й має 245-сильний 2-літровий двигун, 7-ступеневу коробку передач DSG, блокування диференціалу VAQ тощо.

Із її переваг можна відзначити точну керованість і налаштування підвіски. Із недоліків – відсутність звичних USB-портів у салоні авто.

Toyota Land Cruiser 300
Нове покоління рамного японського позашляховика почали продавати в Україні із серпня минулого року. Він має жорсткіший і легший кузов, більше електроніки та просторіший салон, ніж в попередньої генерації.

Тестова модель була оснащена третім рядом сидінь, кнопкою запуску двигуна, яку можна запрограмувати на відбиток пальця водія, та іншими опціями.

Таку модель більше не комплектуватимуть 8-циліндровим силовим агрегатом, лише 6-циліндровим із двома турбінами. Можна обрати бензиновий силовий агрегат об'ємом 3,3-3,5 літри. Або ж – дизельний 3,3-літровий. Вартість машини починається від 2,507 млн . грн.

Перевагою моделі є хороша прохідність і тяговитий двигун. Серед недоліків – слабка жорсткість капота.

Hyundai IONIQ 5
Корейський електромобіль продають в Україні із серпня минулого року. Машина має кутастий дизайн кузова, що перегукується із концепт-карами і першою самостійною моделлю від Hyundai - Pony 1970-х років.

На даху електрокара розмістили сонячну батарею. Салон зробили в мінімалістичному стилі із великою кількістю елементів, які можна в щось трансформувати. Наприклад, центральну консоль між передніми сидіннями можна переміщати, заднє сидіння з електроприводом перетворити в лежаче положення тощо.

Підвіска машини складається із пневмо-балонів для забезпечення більшої м'якості ходу. Вартість моделі – від 1,24 млн грн.

Тестова машина має акумулятор на 73 кВт/год, повний привід, два електродвигуни сумарною потужністю 305 к.с. і запас ходу в 480 км.

Із переваг електромобіля – великий запас ходу на одному заряді. Із недоліків – крени в поворотах на швидкості понад 140 км/год

Opel Mokka
Німецький кросове створений у новій стилістиці бренду. Відтепер лицева частина машини має глянцеву чорну фальш-решітку радіатора, денні ходові вогні, вбудовані у блок фари у формі бумерангів і яскраві кольори кузова.

Машина має й нову стилістику салону. Більшість маніпуляторів для водія перенесені на великий дисплей торпеди.

Вартість новинки від 644 тис. грн.. Її пропонують із 100- і 130-сильним двигуном на вибір об'ємом 1,2 літри. Вони працюють із автоматичною коробкою передач.

Із переваг машини – її рульове керування точніше і розгін машини кращий, ніж в інших автівок на цій базі концерну Stelantis. Із недоліків – хотілося б кут відчинення задніх дверей.

Audi e-tron GT
Німецький електромобіль продають в Україні з лютого минулого року. За типом кузова – це спортивний седан, у якого основний багажник розміщений позаду, додатковий - спереду під капотом.

Електромобіль побудований на тій самій платформі, що і німецький Porsche Taycan. Але має інші налаштування й інакший підхід до дизайну кузова та салону. Машина добре тримає дорогу й розганяється до 100 км/год за 4,1 секунди. Запас ходу електромобіля на одному заряді – 488 км.

Із переваг моделі – заповнення акумулятора для пробігу в 100 км за 5 хвилин, преміальний рівень машини. Із недоліків – низька посадка, найвища швидкість зарядки може бути лише на спеціальних зарядках, яких небагато.

Mercedes-Benz C-Class
Німецький автомобіль цієї моделі продають в Україні з минулого року. Авто має спортивний дизайн і двосекційні задні ліхтарі. Коштує від 1,298 млн грн..

Із двигунів можуть бути встановлені на вибір три бензинових, та два турбодизельних двигуни. Бензинові мають однаковий об'єм у 1,5 літри, але різну потужність – від 170 до 204 к.с. Є в гамі і два турбодизеля. При об'ємі 2,0 л вони видають 200 та 265 к.с. Коробку передач в усі варіанти виконання встановлюють однакову – 9-ступеневу.

Машина має активний радар та електронне керування, що допомагають підтримувати відстань до авто попереду. Система автоматично гальмує за авто попереду до повної зупинки зі швидкості 100 км/год. Електроніка новинки тепер розпізнає не лише знаки, а й сигнали світлофора.

Із переваг Mercedes-Benz C-Class – точна керованість. Із недоліків – у середній комплектації регулювання крісла вперед-назад – механічне, що для преміальних машин нетипово.

Subaru Outback
Японський універсал продають в Україні із весни минулого року. Машина має новий кузов і двигун, порівняно з попередньою генерацією. При цьому вона також має високий кліренс і по периметру, ніби кросове, обшита пластиком в районі колісних арок і порогів. На даху встановлені реслінги для додаткового багажника.

Салон автомобіля виконаний в консервативному стилі – зі стрілочними шкалами приладів, класичною ручкою коробки передач і використанням шкіри. Авто має світлодіодні адаптивні фари та чимало опцій для допомоги водію – активний круїз-контроль, систему утримання в своїй смузі, систему контролю втоми та відволікання водія від дороги.

Вартість машини – від 1,3 млн грн.

Переваги автомобіля – великий багажник, можливість долати бездоріжжя. Недоліки – висока вартість.




Comments

    No results found.