Створені бактерії, що виробляють аміак, можуть замінити добрива для сільськогосподарських культур

Аміак зазвичай використовується в комерційних добривах, які, своєю чергою, можуть забруднювати водні шляхи, коли вони стікають з полів. Нове дослідження, однак, припускає, що сконструйовані бактерії можуть одного дня замінити такі добрива.

У дослідженні під керівництвом професора Флоренса Мус, вчені з Університету штату Вашингтон, генетично сконструювали нові штами ґрунтових бактерій під назвою Azotobacter vinelandii. Хоча вже було відомо, що бактерії перетворюють газоподібний азот навколишнього середовища в аміак, нові штами здатні постійно виробляти та виводити аміак у набагато більших концентраціях, незалежно від умов навколишнього середовища.

У лабораторних дослідженнях, коли модифікований A. vinelandii додавали до ґрунту, в якому росли рослини рису, спостерігали, як рослини поглинають аміак, що виробляється бактеріями.Зараз дослідники працюють над розробкою додаткових видів A. vinelandii, які виробляють аміак з різною швидкістю. Конкретні штами можуть бути використані для конкретних видів культур, виходячи з потреб рослин в аміаку.

Таким чином, передбачається що рослини гарантовано використають весь аміак, й не залишиться надлишок, який витікає з ґрунту та потрапляє у довколишні водні шляхи. Крім того, фермери не будуть платити за використання додаткових добрив, які стануть навіть не потрібні.

«Успішне широке застосування цих біодобрив у сільському господарстві зменшить забруднення, забезпечить стійкі способи управління кругообігом азоту в ґрунті, знизить собівартість виробництва та підвищить прибуток для фермерів, а також підвищить стійке виробництво харчових продуктів шляхом покращення родючості ґрунту», – сказав професор Мус.

Стаття про дослідження нещодавно була опублікована в журналі Applied and Environmental Microbiology.

Comments